måndag 15 juni 2009

Att fildela (Kim)

Nu ska jag berätta vad jag gör. Jag fildelar. Inte för närvarande men i allmänhet så sitter jag och delar med mig av upphovsrättsskyddade filer med jämna mellanrum. Jag har blivit litet skrämd av alla nya lagar och det är därför jag bara fildelar från offentliga wifinät som Lidingö Stadshus. Mitt samvete är rent, det är inget fel att dela med sig av dessa filer. Vill ni veta varför?

Genom att dela med sig av filer så återställer man ordningen, som på senare år blivit kraftigt rubbad. Begåvade artister, författare och skådespelare kommer naturligtvis att fortsätta tjäna sina miljoner. Dessa går det ingen nöd på. Förlorarna är de som egentligen är ganska värdelösa, Stefan Sauk, alla Sveriges deckarförfattarinnor och idolvinnare. Så är det med det. Vill de tjäna pengar får de utbilda sig som alla andra.

Ut med er imorgon, Sveriges metereologkår är eniga, det blir sol! Alla utom tv4:as internetvädersajt verkar övertygade om detta, de har tagit det säkra före det osäkra och satt ett regnmoln på de nästkommande tio dagarna i sin prognos. Det kan inte vara några muntergökar som sitter där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar