tisdag 16 juni 2009

På grillning hos Kim och Honung


Jag blir bjuden till Kim. Han hörde ju av sig redan igår och berättade att han köpt en grill. Nu skulle det grillas. Det första han sa när jag och Yassin kom dit var: " Om ni sätter ihop den går jag och börjar marinera köttet."


Han lämnade mig och Yassin ensamma och gick. Vi såg på varandra, suckade uppgivet, och började sätta ihop grillen. Efter många svordomar och förbannelser över Kims snåla val av grill var vi klara. Det visade sig att Kim inte bara köpt en grill. Han hade även införskaffat sig en kylväska och något han kallade en grillhatt. Kylväskan var full av öl och Kim strålade av lycka.

Maten var god fast varken Kim eller Honung ser särskilt nöjda ut på bilden. De hade stunden innan bråkat om vi skulle välja papptallrikar eller porslin på midsommar.

Till sist var det dags för kockarna att ställa upp för kameran.

4 kommentarer:

  1. HAhaha! va har du på dig passe?

    SvaraRadera
  2. Det är en jävligt snygg färgglad skjorta jag införskaffat. Ser jävligt "avslappnad" ut i den.

    SvaraRadera
  3. eller som en "bordsduk" (det va inte jag som sa det)

    SvaraRadera
  4. Vem fan var det då? Någon jävla fransos förstås. Men sedan är de ju inte kända för att kunna så mycket mer av värde än grodor och rött vin.

    SvaraRadera