torsdag 18 juni 2009

Vi kollar läget

Kim och jag vägrar tro på SMHI:s ödesdigra och pessimistiska profetior angående vädret på midsommar. Plötsligt kom Kim ihåg att han hade kvar numret till Metoc, militärens meteorologer. Det numret använde han sig av när han var ute i fält och undrade om han kunde sätta upp sin kommunikationsmast.

Metoc: Metoc.
Jag: Tjena, det var från K1 på Lidingövägen här.
Metoc: Ja hej.
Jag: Ville bara kolla vädret på fredag.
Metoc: Vilka sa ni att ni var?
Jag: K1, Lidingövägen, vi med hästarna.
Metoc: Okej.
Jag: Tänkte ta ut dem på bete och vi vill ju inte att pållarna ska få regn på sig. Då blir det ett jävla liv och vi får mocka skit istället för att ha permis. Så, hur blir vädret?
Metoc: Meterologen ligger och sover just nu. Återkom klockan fyra inatt.
Jag: Okej, då gör vi det.

3 kommentarer: