torsdag 18 juni 2009

Bitter

Sitter i en tät bilkö på Sveavägen när jag ser några idioter som har hyrt fyrhjulningar. En av dem bryter sig ur formationen och lägger sig framför mig. Han kryssar mellan bilarna och beter sig jävligt dumt. Det han inte vet är att längre fram, på Centralbron, tätnar köerna utav bara helvete. Det vet jag.
Därför sitter jag och skrattar medan han spelar apa i trafiken. Tänker att han säkert hyrt den där per timme och att det kommer bli en jävligt långsam och tråkig timme medan hans pengar tickar iväg på Centralbron. Skrattar och säger: "Vänta du bara, din jävla pajas, så får vi se hur jävla kul det är" och "Ja, nu får du njuta av utsikten över Stockholm i 2km/h".

Sen inser jag att jag, trots min ungdom, är en mycket bitter och arg man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar