tisdag 24 mars 2009

Ett litet handikapp

Jag är utan tvekan Sveriges sämsta simmare. Vatten är det element jag sämst behärskar så att säga. En lemlös reumatiker skulle simma snabbare än jag. Min crawl- teknik är så förfärlig att skadeskjuten elefant på is skulle vara graciösare att skåda. På Kuba till exempel, höll jag mig i vattenbrynet. Dels skrämde hajarna mig något fruktansvärt. Och man ger sig inte ut i världens hajrikaste vatten om man inte kan simma. Men framförallt ville jag inte göra bort mig inför de vackra kvinnorna. Därför höll jag mig med de nakna småbarnen och byggde sandslott och visade brudarna vilken sjuhelvetes fin far jag skulle bli åt våra framtida och eventuella barn. En man måste känna sina begränsningar.

2 kommentarer:

  1. Tips: En man som håller sig till nakna småbarn kan ju också ge fel signaler =)

    SvaraRadera
  2. Kanske var därför damerna inte såg åt mitt håll. Trodde det berodde på mina minimala pastellfärgade badbyxor...

    SvaraRadera