måndag 16 mars 2009

Sveriges baksida

Det finns inget bra med Jönköping. Det hörs ju till och med på namnet att inget gott kan komma från en stad som är döpt efter en "jöns". Från honom härstammar fömodligen alla människor i Jönköping. Försökte köra upp där en gång och det gick bra, men kontrollanten var dum i huvudet. Han snuvade mig på mitt körtkort. Ja, Jönköping är Sveriges absoluta rövhål. De lurar dit oss storstadsbor som tror att vi ska kunna ta körkort enkalre än i Stockholm. Det är sant. Men istället för vägar bygger de rondeller överallt för att vi storstadsbor ska misslyckas.

Första bilden som kommer fram när man googlar Jönköping är den här. Egentligen kunde jag bara pubicerat bilden och struntat i texten eftersom en bild bild säger mer än tusen ord.

Tror inte att stan har fått fram en enda vettig människa. Och, när en så gammal stad inte kan skylta med en enda kändis, då är det riktigt illa. Då börjar man undra. Jag menar, till och med lilla Torsby i Värmland har fått fram Sven- Göran Eriksson. Då borde ju fundamentalisterna från Jönköping kunna klämma fram någon avdankad Robinson deltagare i alla fall. Nej, istället för att satsa på att få fram vettigt folk har de tagit fram Husqvarna. Maken till värdelösa kylskåp får man leta efter.

1 kommentar:

  1. Jag bor och är född i jkpg och jag är underbar!

    SvaraRadera