torsdag 12 mars 2009

Kungen har landat

Jag känner mig som en lurad charter- resenär. Hade hört att våren nått södra Sverige. SMHI, de jävla stolpskotten, talade om 10 grader. Packade ner solglasögon, t- shirtar och en tunn vårjacka. Tänkte att jag skulle göra stan och fika. Njuta av vårsolen. Må bra och ha semester.

I höjd med Jönköping drogs jag in i det värsta snöoväder Sverige skådat på 10 år. Och vi är som bekant rätt härdade när det gäller snöoväder. Nu ligger jag i lägenheten och dricker en Mariestad och förbannar SMHI. De inkompetenta jävla asen. Deras optimistiska "prognoser" som kommer kosta mig en förkylning. Skulle velat ha med mig någon av deras "metrologer" i bilen. Frågat honom om det här var vad han och hans pack kallade 10 grader. Bett honom peka på solen. Sen skulle jag satt av honom någonstans i Smålands mörka skogar och låtit honom vandra hem naken iförd mina solglasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar