fredag 27 mars 2009

Inte välkommen

Om ni såg ett gäng förbannade journalister utanför DN:s redaktion idag så var det bara jag som gjorde dem upprörda. Jag slår ju som bekant hårt mot auktoriteter och idag var det DNs och Expressens journalister som råkade ut för min revolution i det lilla. Händelsen var dock högst ofrivillig.

Skulle bara hitta en parkering eftersom jag skulle in på DN och göra en intervju. Såg ett stort garage utanför byggnaden där det stod Carpark. Tänkte att "visst fan måste de ha en besöksparkering". Körde in. Såg en enorm koddosa som lyste mig i ansiktet. Den skrek "du måste ha minst stora journalistpriset för att få parkera här". Bakom mig ökade kön av bilar, svetten började rinna. Jag förbannade min egen naivitet. Gick av bilen och bad vänligt den bakomliggande bilen, som tillhörde någon kvinnlig journalist som jag kände igen från Expresen, att flytta sig eftersom jag var tvungen att backa ut. Repade nästan bilen mot en skylt. Folk i bilarna jag backade förbi stirrade på mig som om jag vore en idiot.

Själv satt jag och memorerade ansikten så att jag vet vilka som ska sparkas den dag jag blir högsta höns på Expressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar