måndag 30 mars 2009

Hjärter dam - del 3

Du reser dig upp från sängen. Långsamt och målmedvetet, du tror att jag sover. Men jag sover räv. Låtsas sover för att slippa tala med dig, slippa höra ditt gnäll. En kort sekund ser jag konturerna av din rumpa. Den som gjorde mig så upphetsad förr. Nu gör den mig lika upphetsad som en tvättsvamp. Den är gropig och hängig. Ful och förbrukad.

Du smyger försiktigt ut i vardagsrummet och jag hör hur du med en långdragen suck lägger dig på soffan. "Störde jag dig din feta kossa?" tänker jag. Jag köpte ju den här enorma jävla vattensängen du ville ha. Den är stor nog åt oss båda. Och nu ligger du dig hellre på soffjäveln. Ilskan mal i mig där jag ligger. Äter upp mig. Svider i mig. Som ett skavsår på levern. Jag halvskriker:

- Störde jag dig eller? Förlåt att jag finns.
- Håll bara käften.
- Jag stog ändå inte ut med ditt småfisande.
- Vad sa du?
- Att dina fisar luktar död grävling. Ruttet as.
- Jaha... Vad bra då, då slipper du dem.
- Och inte fan vill jag ligga med dig heller.
- Då är vi två! Jävla pyttekuk.
- Vad fan menar du!?
- Jag sa att din kuk är liten. Att den inte känns. Den tillfredställer mig inte din jävla sopa.
- Håll käften!
- Okej...

Jag ligger och stirrar upp i taket. Ser det inte, men jag vet att det finns där. Du fick sista ordet, tänker jag. Gick på min manlighet och krossade mig. Nu ligger du där inne och är nöjd. Småfiser dina sötsliskiga, vidriga små fisar. Då hör jag hur du slår på teven. Hög volym. Du vet att jag hatar ljud när jag ska sova. Du småskrattar åt någon lustighet i en amerikansk talkshow. Du tycker inte ens om skiten. Ditt hat mot Jay Leno är större än ditt hat mot mig. Det är ju jag som gillar Jay Leno. Du tittar bara för att jävlas med mig. Testa mig. Håna mig. Förnedra mig. För att kunna be mig dra åt helvete när jag ber dig sänka ljudet.

Jag ser mig om i rummet. Sätter mig upp och hasar mig över till din sida av sängen. Drar mitt anus fram och tillbaka över lakanet som du ska ligga på imorgon. Tar fram mobilkameran och lyser. Ser det ljusbruna strecket som nu pryder lakanet ungefär i höjd med dina skulderblad om jag kalkylerat rätt. Det har jag förmodligen. Lägger ifrån mig mobilen och lägger händerna under huvudet och fortsätter att betrakta taket. Känner mig tillfredställd. Nöjd med mitt verk. Ser fram mot nästa natt.
- God natt älskling, ropar jag.

4 kommentarer: