torsdag 19 mars 2009

Min mor och jag

Min mamma är ju uppvuxen på 70- talet. Ni vet, hon besöker hellre en healer än en läkare, hon äter bara ekologisk mat och har en liberal inställning till droger. En jävla hippie helt enkelt. Nu när hon insett att hon snart fyller 50 har hon hamnat i en liten livskris. Ska visa att hon minsann kan vara ung och galen hon också. Så här betedde hon sig när jag stannade vid ett rödljus mitt i stan:

Jag: Kolla jag kan stanna bilen i dragläge och stå helt stilla.
Mamma: Gud vad duktig du är passekalle.
Jag: Jag vet.

Hon sätter på sig mina solglasögon och börjar veva ner rutan.


Jag:
Vad gör du?
Mamma (skriker ut till människorna på gatan): Titta på min son! Han kan ha bilen helt stilla i dragläge. Titta på honom han är helt otrolig!
Jag: Mamma för i helvete. Kan du inte bete dig som folk?

3 kommentarer:

  1. Önskar att det vore det men det låter som min mamma.

    /Manuela

    http://weandthecity.blogg.se

    SvaraRadera