tisdag 21 april 2009

Idioter i garage

Jag har min bil ståendes i Arktitekthuset på Rådmansgatan. Lokalen som kallas garage är inte alls lämpad för att inhysa fordon. Den består av pelare och konstiga vinklar. Om man inte håller sig till de vita linjerna blockerar man alltid någon annans parkeringsplats.

Igår när jag kom hem, trött och irriterad efter bandyn med gubbarna, hade en jävel ställt sig så att jag inte kunde komma förbi. En vit, gammal Jaguar som skrek dryg och rik medelålders vit man lämnade cirka en halv meter åt övriga garagegäster att ta sig förbi på. Min första inpuls var att dra en fet repa i lacken på biljäveln. Sen ändrade jag mig och skrev en lapp:
"Håll dig inom linjerna nästa gång för i helvete", skrev jag. Lagom diplomatiskt. Kunde ju lagt till ett "din jävla idiot" i slutet.

Om han inte ställer sig som folk nästa gång kommer jag gå lös på hans fjolliga bil.

2 kommentarer:

  1. Det var fåordigt för att vara dig, lite mer kreativ än så tycker jag allt att du kunde varit! Du har ju talangen!
    Om du inte redan gjort det, kan du alltid gå in på argalappen.se för inspiration;)

    Denna passar bra för ditt dilemma:
    http://www.argalappen.se/garagelappar/396/den-har-killen-maste-jobba-som-saljare/

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag vet, jag tänkte fota den men jag var så arg och trött att jag inte orkade!

    SvaraRadera