måndag 27 april 2009

Telia är förlåtet

Under några månader har jag befunnit mig i en infekterad tvist med Telia. Medvetet har jag undanhållit er från affären. Vill inte göra er upprörda, det är ju trots allt lågkonjuktur. Telia ligger illa till som det är. Anledningen till min och Telias konflikt är att jag fick vänta i 3 månader på att min kabelteve skulle installeras. Nu är det gjort. Förra veckan var det dags för en motprestation från deras sida. Utan att jag ens behövde be om det ringde det en trevlig kille till mig och sa att jag skulle få 2400 kr i kompensation för deras inkompetens. Stämningen var lite spänd mellan oss. Jag tror att vi båda visste det ingen riktigt vågade uttala. Att jag kan ställa till med ett jävla helvete för Telia. Att den här bloggen är en maktfaktor. Man hörde hur han tungt andades ut när jag avspänt sa: ”Okej, 2400 kronor blir bra”. Inombords skrek jag halleluja. Det han inte förstod var att om han sagt att jag fick två pavor billigt rödvin och en stock Göteborgs Rapé, skulle jag också sagt okej. Jag säljer mig billigt.

2 kommentarer: