torsdag 2 april 2009

Limousine?

Sitter och funderar på om jag tycker det är okej att åka limousine i Stockholm. Det gör jag, under två förutsättningar: antingen ska du ha minst 500 miljoner svenska kronor på banken. På ett konto. Inget fond- eller aktiesparande. Utan en halv miljard kr på ett hederligt gammal sparkonto. Eller så ska du alltid åka limousine och ha en egen chaufför.

Man ska alltså inte vara ett grabbgäng som lägger 500 spänn var för att åka limousine tvåhundra meter för att sedan göra en "flashig" entré på Ice. Sen inser jag att hela mitt resonemang faller. Att jag lurar mig själv. För, om någon skulle erbjuda mig att åka, vet jag att jag skulle vara den där killen som står i takluckan och skriker. Ni vet, den jobbiga jäveln man hatar.

1 kommentar:

  1. Det är svennigt att åka limosine i sverige...
    Det är coolt i LA....
    I rest my case..

    SvaraRadera