torsdag 23 april 2009

Sökande

Man var osäker när man var yngre. Det var ett ständigt sökande av bekräftelse och hobbies. Ett konstant identitetssökande. Samlande på hockeykort. Testande av olika sporter. Osäkerhet för vad andra tyckte. Jag tyckte om bokmärken men inte kunde jag gå runt och berätta det hur som helst. Låtsades alltid veta vad andra talade om, fast jag inte hade en aning. Ville ju hänga med.

Men allt det där sökandet, alla timmar av oroligt tänkande på morgondagen har ju format en till den person man är idag. Den som söker finner. Idag behöver jag inte låtsas att jag tycker bokmärken är töntigt. För det tycker jag. Astöntigt.

3 kommentarer:

  1. Djupt pascy, djupt!

    och fint.

    Malcolm

    SvaraRadera
  2. Tack Malcolm. Hur hittade du bloggen egentligen?
    /P

    SvaraRadera
  3. Har du tagit ledigt nu igen?
    Ja ja, även om det smärtar mig djupt får jag väl lov att unna dig en alldeles underbar helg i solen;)
    På måndag hoppas jag att du delar med dig av dina eskapader i Stockholms finare kretsar!
    Fortsättnig på Hjärter dam hade inte heller varit fel...
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera